Τραγωδία στα Τέμπη: «Σίγουρα δεν έδωσα εντολή…» – Αποκαλύψεις για την κατάθεση του σταθμάρχη και τις βάρδιες της μοιραίας νύχτας – Ελλάδα


Ο σταθμάρχης της Λάρισας την… πληρώνει για όλους στην τραγωδία των Τεμπών, με τον ίδιο να δίνει τις δικές του εξηγήσεις για τους χειρισμούς της μοιραίας νύχτας.


Διαφ.


Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας φέρεται να ισχυρίστηκε κατά τη διάρκεια της απολογίας του ότι «Αυτό που θυμάμαι είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία την γραμμή καθόδου για Θεσσαλονίκη» όταν ρωτήθηκε για το πώς μπήκε το τρένο στη γραμμή και υπήρξε το δυστύχημα στα Τέμπη, τη στιγμή που η οργή δεν κρύβεται για τον κόσμο.

«Σκατά στα μούτρα σου...» - Αδιανόητα «πυρά» Αντώνη Κανάκη στον Άρη Πορτοσάλτε

VIRAL ΕΙΔΗΣΗ

«Σκατά στα μούτρα σου...» - Αδιανόητα «πυρά» Αντώνη Κανάκη στον Άρη Πορτοσάλτε

Όσον αφορά το κλειδί, το οποίο ξέχασε να γυρίσει, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν τα τρένα της τραγωδίας στα Τέμπη, ο σταθμάρχης της Λάρισας φέρεται να υποστήριξε πως έχει «κενό μνήμης», πως δεν μπορεί να θυμηθεί ακριβώς τι συνέβη.

Οι δύο σταθμάρχες που ήταν στην προηγούμενη βάρδια γύρω στις 10:15 αποχώρησαν. Και έμεινε από τότε μόνος του μέχρι και τις 11.04 που αναχώρησε το τρένο. «Από τις 11 παρά τέταρτο το δίκτυο φόρτωνε με κίνηση και ήμουν μόνος μου για να ελέγχω ολόκληρο το κεντρικό κομμάτι του σιδηροδρόμου», φέρεται να υποστήριξε ο σταθμάρχης.

«Θεωρώ σίγουρο πως γύρισα το κλειδί γιατί είναι μια μηχανική κίνηση που γίνεται αυτόματα. Έχω όμως κενό μνήμης για το κλειδί. Λόγω του φόρτου εργασίας μου, δυστυχώς δεν θυμάμαι να ξανακοίταξα αργότερα το συγκεκριμένο σημείο του πίνακα» φέρεται να είπε.

Νωρίτερα, τη Δευτέρα (06.03.2023) στην ανακρίτρια για την τραγωδία στα Τέμπη κατέθεσε επί πεντέμισι ώρες κι ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων. Είναι εκείνος που θα αναλάμβανε την επόμενη βάρδια μετά το φρικτό δυστύχημα.

Ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων προσκόμισε στις αρχές το αρχικό πρόγραμμα με τις υπηρεσίες σταθμαρχών που είχαν οριστεί για τον Φεβρουάριο και όπως όλα δείχνουν, τα λεγόμενά του και το συγκεκριμένο έγγραφο έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την κατάθεση του επιθεωρητή των σταθμαρχών του ΟΣΕ στην ανακρίτρια την περασμένη Παρασκευή (03.03.2023).

Στο έγγραφο με το πρόγραμμα φέρεται να αποδεικνύεται ότι τη μοιραία 28η Φεβρουαρίου είχε οριστεί διπλή βάρδια για το πρωί και το απόγευμα και μονή βάρδια για τη νύχτα.

Πιο αναλυτικά, διπλή βάρδια από τις 6 το πρωί με 3 το μεσημέρι και 2 το μεσημέρι με 11 το βράδυ και μονή νυχτερινή βάρδια από τις 10 το βράδυ μεχρι τις 7 το πρωί της επόμενης. Άρα κάνει λόγο για 9ωρη βάρδια, πράγμα που σημαίνει αυτόματα ότι το μεσοδιάστημα 10 με 11 το βράδυ θα έπρεπε να εργάζονταν στο σταθμαρχείο δύο υπάλληλοι!

Άρα ο 59χρονος πλέον προφυλακισθείς δεν θα έπρεπε να είναι μόνος στο σταθμαρχείο αλλά με τον εργαζόμενο της προηγούμενης βάρδιας, που έληγε στις 11 το βράδυ.

Οι βάρδιες της μοιραίας νύχτας

Απαντήσεις στα αμέτρητα «γιατί» πίσω από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών ζητούν οι συγγενείς των 57 νεκρών αλλά και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία.

Μετά την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη που κρίθηκε προφυλακιστέος καλούνται και άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα από το σιδηροδρομικό προσωπικό, με τη δικαιοσύνη να επιταχύνει αλλά και να εμβαθύνει αναζητώντας ευθύνες προς πάσα κατεύθυνση.

Ο ΣΚΑΪ αποκαλύπτει το πλάνο των βαρδιών του σταθμού Λαρίσης, από το οποίο ήδη προκύπτουν κρίσιμα ερωτήματα, ως προς το πόσοι και ποιοι βρίσκονταν σε υπηρεσία από τη στιγμή που γύρισε το μοιραίο κλειδι έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης.

Από το συγκεκριμένο έγγραφο προκύπτει ότι οι βάρδιες είναι οι εξής:

06.00 - 15.00

14.00 - 23.00

22.00 - 07.00

Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατα μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.

Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή την στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει (ο προαστιακός).

Τα ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις:

  • Πόσοι Σταθμάρχες ήταν παρόντες από 22:00 έως 23:00 (δηλαδή την ώρα που έγινε η αλλαγή του κλειδιού);
  • Ποιος Σταθμάρχης έκανε την αλλαγή "κλειδιού" (όταν πέρασε ο προαστιακός);
  • Ήταν και άλλοι παρόντες;
  • Γιατί κανείς επί 58 λεπτά δεν επανέφερε το κλειδί πριν την αναχώρηση του Intercity;


Πηγή