Τεράστια κίνηση από το E-food: «Μπουρλότο» σε Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο! – Shopping


Τα πάνω κάτω έρχεται να φέρει για άλλη μια φορά η γνωστή επιχείρηση διανομής, efood.


Διαφ.


Ειδικότερα, ένας τρίτος παίκτης ιδιαίτερα υπολογίσιμος, αναδεικνύεται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην αγορά των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Παναγιώτης Γκεζερλής, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μετρήσεων ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ και φαρμακείων, Convert Group.

Survivor spoiler 26/03: Σκάει βόμβα με οικειοθελή αποχώρηση του Σπύρου Μαρτίκα!

VIRAL ΕΙΔΗΣΗ

Survivor spoiler 26/03: Σκάει βόμβα με οικειοθελή αποχώρηση του Σπύρου Μαρτίκα!

Δείτε επίσης: Έκτακτη ανακοίνωση Σκλαβενίτη! Αφορά όλους τους καταναλωτές

Ο εν λόγω παίκτης δεν είναι άλλος από την efood market υπηρεσία της efood με δραστηριότητα στην διανομή ειδών σούπερ μάρκετ, όπου όπως χαρακτηριστικά ανέφερε κατά την παρουσίασή του ο κύριος Γκεζερλής από το βήμα της γενικής συνέλευσης του ECR Hellas, – φορέα ο οποίος εστιάζει στη συνεργασία των σούπερ μάρκετ με τους προμηθευτές και την βιομηχανία – το συγκεκριμένο online super market της efood δεν υπήρχε πέρυσι.

σκλαβενιτησ

Όπως φαίνεται από τις εξελίξεις στην αγορά του λιανεμπορίου ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, η efood αλλά και οι πλατφόρμες διανομής με υπηρεσίες παράδοσης προϊόντων σούπερ μάρκετ όπως είναι και η Wolt Market αποτελούν τον επόμενο μεγάλο παίκτη της αγοράς με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.

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

Με βάση τα όσα ανέφερε χαρακτηριστικά ο κύριος Γκεζερλής αυτή τη στιγμή η efood market αποτελεί τον τρίτο παίκτη πίσω από Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο στον τομέα των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, ενώ ο ίδιος εξέφρασε την εκτίμηση ότι σε ένα χρόνο από τώρα θα έχει διπλασιάσει το τζίρο της.

Έπεσαν συνολικά τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ το Μάρτιο

Την ίδια στιγμή με βάση την παρουσίαση του επικεφαλής της Convert Group, τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 34% κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες.

Ωστόσο όπως προκύπτει από την πορεία του Μαρτίου του 2022, εάν αυτός συγκριθεί με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, καταγράφεται κάμψη πωλήσεων κατά 3,7%, γεγονός που αποδίδεται μεταξύ άλλων και στις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στην αγορά λόγω των έντονων πληθωριστικών τάσεων αλλά και δεδομένου ότι πλέον όλα τα φυσικά καταστήματα λειτουργούν κανονικά, γεγονός που προσφέρει την ευχέρεια στους καταναλωτές να επιλέξουν προϊόντα τους από εκεί και όχι μέσω των ηλεκτρονικών αγορών.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2022, το 94% των καλαθιών που αγοράστηκαν ηλεκτρονικά από τα σούπερ μάρκετ που διαθέτουν e-shop ήταν φρέσκα προϊόντα. Το γεγονός αυτό έρχεται να δείξει για ακόμα μία φορά την δυναμική που παρουσιάζει η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, στην οποία επενδύουν δυναμικά όλες οι μεγάλες αλλά και οι μικρότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Κόλλησε προσωρινά τεράστιο deal

Εν αμφιβόλω θέτει το deal εξαγοράς των εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη – ήτοι των «ΑΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ Α.Ε.», «INKAT SA», «DELIVERY Ι.Κ.Ε.» και «E-TABLE Ι.Κ.Ε» από την μητρική της efood, Delivery Hero, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, μετά από εισήγησή της για τη μη έγκριση της συναλλαγής λόγω ενδεχόμενων συσπειρωτικών επιπτώσεων που προκύπτουν.

Ειδικότερα, ενόψει της εξέτασης του deal στην Ολομέλεια την Πέμπτη 14 Απριλίου, η Επιτροπή Ανταγωνισμού εξέδωσε εισήγηση μη έγκρισης της εξαγοράς ώστε να μην αποκτήσει η συγχωνευθείσα επιχείρηση την ικανότητα και το κίνητρο να εφαρμόσει πολιτική δεσμευμένων ή ομαδικών πωλήσεων, διαταράσσοντας τις υγιείς συνθήκες ανταγωνισμού της αγοράς.

Παρότι η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική, αν η τελική απόφαση της Ολομέλειας συμβαδίσει με αυτή – βγει δηλαδή αρνητική για την ολοκλήρωση του deal – η Delivery Herο θα κληθεί να τροποποιήσει την συμφωνία, λαμβάνοντας μια δέσμη διορθωτικών μέτρων που θα άρουν τα πιθανολογούμενα προβλήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από τη συγκέντρωση. Τα μέτρα αυτά θα μπορούσαν είτε να αφήνουν εκτός deal κάποια από τις εξαγορασθείσες εταιρείες είτε να αφορούν συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τον τρόπο δραστηριοποίησής της νέας εταιρείας.

Να θυμίσουμε ότι η Delivery Hero SE αποτελεί τη μητρική εταιρεία ομίλου που δραστηριοποιείται κυρίως στην παροχή υπηρεσιών διαδικτυακής παραγγελίας και διανομής φαγητού σε περισσότερες από 40 χώρες. Μεταξύ των θυγατρικών της στην Ελλάδα περιλαμβάνεται η εταιρεία «Online Delivery A.E.», η οποία λειτουργεί τη διαδικτυακή πλατφόρμα παραγγελιών «efood», μέσω της οποίας οι καταναλωτές συνδέονται με εστιατόρια, σούπερ μάρκετ, καταστήματα ψιλικών και λοιπά τοπικά καταστήματα, καθώς και η εταιρεία «Delivery Hero Dmart Greece A.E.», η οποία λειτουργεί το διαδικτυακό κατάστημα ψιλικών «efood market».

Όσο για τις εξαγορασθείσες εταιρείες συμπεριλαμβάνουν την «Άλφα Διανομές Α.Ε.» η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά της χονδρικής διανομής αγαθών σούπερ μάρκετ, την Inkat SA που δραστηριοποιείται στη χονδρική και, κυρίως, τη λιανική πώληση ειδών παντοπωλείου μέσω των καταστημάτων ψιλικών «kiosky’s», την «Delivery.gr ΙΚΕ» που λειτουργεί την πλατφόρμα «delivery.gr», η οποία παρέχει υπηρεσίες επιγραμμικής διαμεσολάβησης για παραγγελίες από εστιατόρια, σούπερ μάρκετ, καταστήματα ψιλικών και λοιπά τοπικά καταστήματα και την «Ε-table Κρατήσεις Εστιατορίων μέσω Διαδικτύου Μονοπρόσωπη IKE» η οποία παρέχει υπηρεσίες επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πραγματοποίηση διαδικτυακών υπηρεσιών κρατήσεων σε εστιατόρια, μέσω της υπηρεσίας «e-table».

αβ-βασιλοπουλοσ

Ο λόγος που κόλλησε το deal

Σύμφωνα με το σκεπτικό της εισήγησης το πρόβλημα δεν προκύπτει από την συγχώνευση της efood.gr με την delivery.gr, αφού όπως επισημαίνεται το ισχυρό μερίδιο που θα κατέχει η Delivery Hero στην αγορά της επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την διάθεση προϊόντων σούπερ μάρκετ, δεν θα είναι σε θέση να μεταβάλει ουσιωδώς τις ανταγωνιστικές συνθήκες σε σύγκριση με την κρατούσα προ της συγκέντρωσης κατάσταση.

Κι αυτό γιατί αφενός το μερίδιο της συγχωνευθείσας εταιρείας δεν αναμένεται να μεταβληθεί σημαντικά στο μέλλον δεδομένου της αποκλειστικής συνεργασίας της με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ κι αφετέρου χάρη στην διαπραγματευτική δύναμη των λοιπών σούπερ μάρκετ, των οποίων οι διαδικτυακές πωλήσεις επιτυγχάνονται κατά βάση μέσω ιδιόκτητων ιστοτόπων, έναντι των επιγραμμικών πλατφορμών.

Ωστόσο από το deal προκύπτουν «ενδεχόμενες συσπειρωτικές επιπτώσεις μη συντονισμένης συμπεριφοράς» από τον συνδυασμό του e-table και του efood, δηλαδή των σημαντικών δραστηριοτήτων της νέας οντότητας στην αγορά επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πραγματοποίηση διαδικτυακών υπηρεσιών κρατήσεων σε εστιατόρια και στην αγορά επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πώληση έτοιμου φαγητού.

Για την ακρίβεια «εκτιμάται ότι η συγχωνευθείσα επιχείρηση θα έχει τόσο την ικανότητα όσο και το κίνητρο να εφαρμόσει πολιτική δεσμευμένων ή ομαδικών πωλήσεων, προσφέροντας τις υπηρεσίες επιγραμμικής διαμεσολάβησης για την πώληση έτοιμου φαγητού για τις οποίες ήδη κατέχει ισχυρή θέση στην αγορά, από κοινού με τις υπηρεσίες διαδικτυακών κρατήσεων σε εστιατόρια. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε να μειωθεί η ικανότητα ή τα κίνητρα των ανταγωνιστών της στην αγορά υπηρεσιών διαδικτυακών κρατήσεων σε εστιατόρια να ασκήσουν αποτελεσματικό ανταγωνισμό.


Πηγή