Βασίλειος Γρυπάρης: Ενισχύει την ελληνική εγγύηση για την επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ στην Ερυθρά Θάλασσα ο Διοικητής Υποναύαρχος – Το αίτημα που θα απευθύνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά την απόλυτη επιτυχία 2.5 μηνών


Βασίλειος Γρυπάρης: Ενισχύει την ελληνική εγγύηση για την επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ στην Ερυθρά Θάλασσα ο Διοικητής Υποναύαρχος – Το αίτημα που θα απευθύνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά την απόλυτη επιτυχία 2.5 μηνών


Διαφ.


Η επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ και η «ανάφλεξη» της κατάστασης στη Μέση Ανατολή έχει προκαλέσει παγκοσμίως την ανησυχία και σε ένα βαθμό οι εξελίξεις αφορούν και την χώρα μας, η οποία με πρωτοβουλία του Νίκου Δένδια και επικεφαλής τον Υποναύαρχο Βασίλειο Γρυπάρη, έχει αναλάβει την επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ στην Ερυθρά Θάλασσα για τη διασφάλιση της ελευθερίας της ανοικτής θάλασσας και του δικαιώματος διέλευσης από στενά που χρησιμοποιούνται για τη διεθνή ναυσιπλοΐα.

Οι επιθέσεις των Χούθι, που στο μεταξύ έχουν σταθεί στο πλευρό των Ιρανών στο μέτωπο εναντίον του Ισραήλ, έχουν σημειώσει αρνητικό αντίκτυπο στην εμπορική ναυτιλία και της οικονομίες πολλών χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όμως με την Ελλάδα πρωταγωνίστρια η κατάσταση μοιάζει να βαίνει προς το καλύτερο, όπως είχε ενημερώσει ο ίδιος ο Υποναύαρχος και Διοικητής των Επιχειρήσεων, στη συνέντευξη Τύπου με τον Ζοζέπ Μπορέλ.

Η επιρροή στην επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ από την επίθεση του Ιράν και το αίτημα του Υποναυάρχου Γρυπάρη στην ΕΕ

Ο Βασίλειος Γρυπάρης, μετά τις τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, μίλησε για το πώς επηρεάζεται η επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ από όσα συμβαίνουν, επισημαίνοντας με σαφήνεια στο Reuters πως ουδεμία επιρροή έχει υπάρξει. Προσθέτει, ωστόσο, ότι χρειάζεται η επιστράτευση μεγαλύτερης ναυτικής δύναμης από φρεγάτες, που διασφαλίσουν σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό την ελεύθερη διέλευση εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, με ένα σημαντικό της κομμάτι να έχει αποτελέσει πεδίο κάλυψης από την επιχείρηση.

Ο Υποναύαρχος Γρυπάρης, άλλωστε, προ ημερών έδωσε μια ιδέα για το πόση έκταση καλύπτει η επιχείρηση, υπογραμμίζοντας πως είναι διπλάσια από το εμβαδό των 27 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γίνεται, επομένως, κατανοητός ο λόγος του αιτήματος για μεγαλύτερη ναυτική δύναμη στην περιοχή, αλλά ο ίδιος ξεκαθαρίζει από τα κεντρικά της Λάρισας, ότι «έως τώρα δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως η κατάσταση έχει γίνει χειρότερη», αναφορικά με την επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι τέσσερις φρεγάτες που επιχειρούν στην περιοχή απο την Νότια Ερυθρά Θάλασσα έως το Βορειοδυτικό Ινδικό Ωκεανό, δηλαδή η ελληνική φρεγάτα «Ύδρα», που σύντομα θα αντικατασταθεί από την φρεγάτα «Ψαρά», μαζί με άλλες τρεις από Γερμανία, Ιταλία και Γαλλία, δείχνουν να ελέγχουν την κατάσταση τη δεδομένη στιγμή, όμως ο Βασίλειος Γρυπάρης τονίζει, ότι θα ζητήσει από την ΕΕ μεγαλύτερη ναυτική δύναμη, ενισχύοντας σε όσα ανέφερε νωρίτερα, ότι «χρειαζόμαστε τουλάχιστον διπλασιασμό της δύναμης, που έχουμε τη δεδομένη στιγμή».

«Η αποστολή μας είναι απόλυτα αμυντική – Απόλυτη επιτυχία στις 8 πρώτες εβδομάδες»

Η επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ παρουσιάστηκε, σήμερα (17/4) το πρωί, σε συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Λάρισα. Στις οκτώ πρώτες εβδομάδες της η επιχείρηση έχει προστατεύσει 79 εμπορικά πλοία.

Ο Βασίλειος Γρυπάρης, αναφέρθηκε στον αμυντικό χαρακτήρα της επιχείρησης τονίζοντας πως «από τον περασμένο Οκτώβριο, η κατάσταση ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχει επιδεινωθεί σημαντικά, καθώς οι Χούθι εξαπέλυσαν αυξανόμενο αριθμό βίαιων επιθέσεων κατά της ναυτιλίας».

«Η αποστολή μας είναι απόλυτα αμυντική και στοχεύει στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας, στη θαλάσσια ασφάλεια και στην αποκλιμάκωση των εντάσεων, ειδικότερα προστατεύοντας την εμπορική ναυτιλιακή κίνηση που διέρχεται από την περιοχή των επιχειρήσεων» είπε ο διοικητής για να συμπληρώσει: «Η περιοχή επιχειρήσεων, περιλαμβάνει την Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Άντεν, την Αραβική Θάλασσα, τη Θάλασσα του Ομάν, τον Περσικό Κόλπο και τον βορειοδυτικό Ινδικό Ωκεανό».

Μεταξύ άλλων ο Υποναύαρχος Γρυπάρης στάθηκε στα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η επιθετικότητα στην περιοχή σημειώνοντας πως η παρεμπόδιση του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, διατάραξε την κύρια γραμμή εφοδιασμού της ΕΕ. «Κάθε χρόνο, πριν από αυτές τις επιθέσεις, το 13% του παγκόσμιου εμπορίου καθώς και αγαθά αξίας 87 δισ. ευρώ διακινούνταν μεταξύ του Κόλπου και της Ευρώπης και διέρχονταν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Σήμερα, μόνο τα μισά από τα 70 πλοία που διέρχονταν καθημερινά εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ».

Τέλος, αναφέρθηκε στα όσα πέτυχε μέχρι σήμερα η επιχείρηση σημειώνοντας πως κατά τη διάρκεια των σχεδόν οκτώ εβδομάδων της επιχείρησης, «η επιχείρηση “Ασπίδες” πέτυχε την προστασία 79 εμπορικών πλοίων, συμβάλλοντας στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης της ναυτιλιακής κοινότητας για επιστροφή στις εμπορικές γραμμές της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ».

«Η επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ είναι περήφανη γιατί έχει συνοδεύσει επιτυχώς όλα τα προστατευθέντα πλοία, καθώς και γιατί ανταποκρίθηκε σε όλα τα αιτήματα για προστασία, παρέχοντας συνοδεία. Τα πλοία μας έχουν καταρρίψει εννέα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV) ενώ κατέστρεψαν ένα μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας (USV), καθώς και τέσσερις βαλλιστικούς πυραύλους, προστατεύοντας τις ζωές των ναυτικών, τα φορτία και γενικά την ελεύθερη ναυσιπλοΐα» ανέφερε.


Πηγή