Αύξηση στη τιμή της βενζίνης αναμένεται το Πάσχα


Αύξηση στη τιμή της βενζίνης αναμένεται το Πάσχα


Διαφ.


Στα ύψη βρίσκονται οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, με το ενδεχόμενο να είναι πιο αυξημένες το Πάσχα να είναι ανοιχτό λόγω της κρίσης στη Μέση Ανατολή. Ήδη στην Αττική η βενζίνη πλησιάζει τα 2 ευρώ δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να πάει ο δείκτης πιο πάνω.

Διαβάστε επίσης: Ο εφιάλτης δε σταματά για τα νοικοκυριά: Ξεμένουν από χρήματα στα μέσα του μήνα – «Πονοκέφαλος» για τα καύσιμα μετά την κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή

Πώς επηρεάζει τις τιμές η κρίση στη Μέση Ανατολή

Όπως αναφέρει στο OPEN και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» ο πρόεδρος πρατηριούχων καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου: «Όλες οι γεωπολιτικές κρίσεις θα επιβαρύνουν τις τιμές των καυσίμων και αν γενικευτεί η κατάσταση μεταξύ Ισραήλ – Ιράν και κλείσουν τα οστά του Ορμούζ και τα πλοία δεν μπορούν να κινηθούν, εκ των πραγμάτων θα υπάρξει αύξηση και δεν ξέρω αν υπάρξει και έλλειψη».

Ποια είναι η μέση τιμή της βενζίνης

Σημειώνει πως: «Αυτή τη στιγμή τα επίσημα στοιχεία του υπουργείο Ανάπτυξης δίνουν μέση τιμή 1,98 ευρώ. Στη νησιωτική Ελλάδα, στις απομακρυσμένες περιοχές είναι πολύ παραπάνω. Στην Αττική οι τιμές 1,85 κάτι λένε. Είτε είναι θέμα ποσότητας είτε ποιότητας. Δελεάζει η χαμηλή τιμή αλλά πρέπει να βλέπουμε ποια είναι η τιμή που επικρατεί συνήθως».

«Άσχετα από το γεωπολιτικό ρίσκο, οι τιμές τιμολογούνταν πριν τις πυραυλικές επιθέσεις και είχαμε από πριν αυξημένες τιμές», επισημαίνει.

«Οι ανοδικές τάσεις με όλα τα ενεργειακά προϊόντα που αυξηθήκαν από 5-24% ενώ και ο χρυσός και το ασήμι ανέβηκαν 7,80% και 11,7%. Όλα αυτά κρατάνε ψηλά τον πληθωρισμό», καταλήγει ο κ. Ασμάτογλου.

«Λουκέτο» 2 ετών σε πρατήρια που κάνουν λαθρεμπόριο

Αναμένεται να τεθούν σε ισχύ νέες διατάξεις για το λαθρεμπόριο και τη νοθεία καυσίμων εντός του επόμενου μήνα. Με την ενέργεια αυτής της νομοθεσίας, τα πρατήρια καυσίμων θα αντιμετωπίζουν σφράγιση για διάστημα δύο ετών, εάν εντοπιστεί ότι πωλούν νοθευμένα καύσιμα, εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο ή έχουν παραποιήσει τους φορολογικούς μηχανισμούς έκδοσης αποδείξεων.

Το πλαίσιο αυτό είναι εξαιρετικά αυστηρό και αποβλέπει στον περιορισμό του λαθρεμπορίου καυσίμων και της νοθείας, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί νέα ψηφιακά εργαλεία που θα βοηθήσουν στον εντοπισμό των παραβατών.

Σύμφωνα με την νομοθεσία, οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα πρέπει να φέρουν ευθύνη για την ομαλή λειτουργία των πρατηρίων τους, ειδικά αυτών που φέρουν το εμπορικό τους σήμα. Συγκεκριμένα, πρέπει να ελέγχουν την εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών στα πρατήρια τους, να πραγματοποιούν ετήσιους ελέγχους ποιότητας των καυσίμων και να λήγουν τη συνεργασία με πρατήρια που παραβιάζουν τους κανονισμούς.

Ο νέος νόμος προβλέπει ότι οι εταιρείες πρέπει να τηρούν μέτρα δέουσας επιμέλειας, καθώς η παραβίασή τους οδηγεί σε πρόστιμα από 5.000 έως 30.000 ευρώ ανά πρατήριο. Επιπλέον, σύμφωνα με τον νόμο, η ΑΑΔΕ θα δημοσιοποιεί ετησίως τις κυρώσεις, ενώ οι εταιρείες πρέπει να ενημερώνουν την ΑΑΔΕ εντός 24 ωρών σε περίπτωση που διαπιστώσουν παραποίηση του συστήματος εισροών-εκροών ή νοθεία στα καύσιμα.

Διαβάστε επίσης: Κόλπο «χρυσάφι» στο βενζινάδικο – Πώς θα κερδίσεις περισσότερα από 50 χιλιόμετρα σε κάθε γέμισμα

«Λουκέτο» 2 ετών σε πρατήρια που κάνουν λαθρεμπόριο

Οι ποινές

Ειδικότερα, το νέο αυστηρό πλαίσιο προβλέπει:

  • Οταν από εξέταση δείγματος καυσίμων των υπηρεσιών της γενικής διεύθυνσης του Γενικού Χημείου του Κράτους, που λαμβάνεται είτε από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ είτε από οποιαδήποτε άλλη δημόσια ελεγκτική ή διωκτική αρχή, προκύπτει ότι το ελεγχόμενο φυσικό ή νομικό πρόσωπο κατέχει, διακινεί και εμπορεύεται νοθευμένα καύσιμα, σφραγίζεται η εγκατάσταση στην οποία διαπιστώνεται η παράβαση για δύο έτη.
  • Αν έπειτα από έκθεση ελέγχου είτε της αρμόδιας υπηρεσίας της ΑΑΔΕ είτε οποιασδήποτε άλλης δημόσιας ελεγκτικής ή διωκτικής αρχής διαπιστώνεται τέλεση λαθρεμπορίας καυσίμων, σφραγίζεται η εγκατάσταση στην οποία διαπιστώνεται η παράβαση για δύο έτη.
  • Αν οι ιδιοκτήτες του πρατηρίου παρεμποδίζουν τον έλεγχο για τη διαπίστωση παραβατικών πράξεων με χρήση βίας ή απειλής, σφραγίζεται η εγκατάσταση στην οποία διαπιστώνεται η παράβαση για δύο έτη.
  • Σε πρατήρια που ανήκουν σε εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών ή 100% θυγατρικές τους, η σφράγιση στο σύνολο των καταστημάτων επιβάλλεται αν σφραγιστούν πέντε καταστήματα σε διάστημα τριών μηνών.

Σημειώνεται ότι τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή οι νομικές οντότητες των οποίων η εγκατάσταση πρατηρίου καυσίμων σφραγίστηκε, απαγορεύεται να δραστηριοποιούνται με οποιονδήποτε άλλον τρόπο ή ιδιότητα ή να συμμετέχουν σε επιχειρήσεις εμπορίας ή διακίνησης ενεργειακών προϊόντων για δύο έτη από τη διαπίστωση της παράβασης.

Οι εταιρείες διύλισης

Η λήψη μέτρων δέουσας επιμέλειας για τα νομικά πρόσωπα των εταιρειών διύλισης και εμπορίας καυσίμων αφορά:

  1. Την τήρηση και επικαιροποίηση στοιχείων του φορολογικού μητρώου των προσώπων που διαθέτουν ενεργειακά προϊόντα, ώστε να εξασφαλιστεί ότι διαθέτουν καύσιμα σε αξιόπιστα φυσικά ή νομικά πρόσωπα.
  2. Την τακτική εποπτεία των πελατών τους ως προς τις άδειες, τα πιστοποιητικά, τη χημική σύνθεση των προϊόντων, την εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών και άλλων μερών αυτού, με στόχο την τελωνειακή και φορολογική συμμόρφωση της εφοδιαστικής αλυσίδας των ενεργειακών προϊόντων.
  3. Την αναφορά ενδείξεων προς τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
  4. Τη διακοπή της διάθεσης καυσίμων, την απόσυρση εξοπλισμού και τυχόν σημάτων, καθώς και την απάντληση και φύλαξη των καυσίμων εφόσον ενημερωθούν σχετικά από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.

Κενά στο σύστημα

Στο μεταξύ, στην αποκάλυψη ότι έχουν εντοπισθεί κενά στα συστήματα εισροών – εκροών στα πρατήρια καυσίμων προχώρησε χθες ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Συγκεκριμένα τόνισε ότι αυτή τη στιγμή λειτουργεί το σύστημα εισροών – εκροών με τις τεχνικές προδιαγραφές του 2009. Οπως είπε, τα πράγματα από τότε έχουν αλλάξει και πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις και να καλυφθούν τα κενά που έχουν εντοπισθεί, κάτι που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Ο κ. Πιτσιλής σημείωσε πως στο τέλος της χρονιάς θα έχει ολοκληρωθεί το ψηφιακό κομμάτι (συστήματα εισροών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, GPS), επισημαίνοντας ότι θα λειτουργήσει η πλατφόρμα για την αξιοποίηση των δεδομένων και θα μπορούν οι μηχανισμοί να εντοπίζουν παραβατικότητα και να γίνονται εν συνεχεία οι απαραίτητοι έλεγχοι.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα αξιοποίησης των δεδομένων με alerts (συναγερμούς) για ύποπτες περιπτώσεις, ακόμη και για ολόκληρες περιοχές που παρουσιάζουν ελεγκτικό ενδιαφέρον από τις τελωνειακές υπηρεσίες. Το σύστημα λειτουργεί πιλοτικά και αυτό το διάστημα δοκιμάζεται προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του έτους.


Πηγή